Чи можна в Консульстві обміняти внутрішній паспорт у зв’язку із зміною прізвища, наприклад одруженням?
Обмін паспорта громадянина України у зв’язку зі зміною прізвища, наприклад одруженням, здійснюється виключно територіальними підрозділами Державної міграційної служби України за місцем проживання. Більш детально тут:http://dmsu.gov.ua/posluhy/pasport-gromadyanina-ukrajini/704-obmin-pasporta-gromadyanina-ukrajini-u-zv-yazku-zi-zminoyu-prizvishcha-im-ya-abo-po-batkovi
Всі дії стосовно паспорта громадянина України (внутрішнього паспорта), у т.ч. видача, вклеювання фотографій, обмін, видача замість втраченого тощо здійснюється виключно територіальними підрозділами Державної міграційної служби України.
Чи можна в консульстві проставити штамп «Апостиль» на документах, які видані на території України?
Дипломатичні та консульські установи України за кордоном не засвідчують документи штампом «Апостиль».
У залежності від виду документу «Апостиль» проставляється:
- Міністерством освіти і науки України – на офіційних документах, виданих навчальними закладами, державними органами, підприємствами, установами і організаціями, що стосуються сфери освіти і науки. До таких документів відносяться: дипломи про освіту, сертифікати про присвоєння вчених звань, атестати, довідки з навчальних закладів, навчальні плани та інші;
- Міністерством юстиції України – на документах, що видаються органами юстиції та судами, а також на документах, що оформляються нотаріусами України. До таких документів відносяться: свідоцтва, видані органами державної реєстрації актів цивільного стану, витяги з Державного реєстру актів цивільного стану громадян, документи, які засвідчені нотаріусами, судові рішення та довідки.
- Міністерством закордонних справ України – на всіх інших видах офіційних документів.
Як оформити отримання матеріальної допомоги при народженні дитини?
З цього питання необхідно звертатися до органів соціального захисту населення за місцем проживання в Україні. Нарахування та виплата матеріальної допомоги при народженні дитини є компетенцією виключно Міністерства соціальної політики України: м.Київ, вул. Еспланадна, 8/10, 01601
Тел. +38 (044) 289-66-89; +38 (044) 226-24-45
Факс +38 (044) 289-00-98
Офіційне інтернет-представництво: http://www.mlsp.gov.ua
Eлектронна адреса: [email protected]
Законодавча норма про допомогу при народженні дитини стосується тільки тих громадян, які проживають на території України.
Виплату допомоги при народженні дитини передбачає Закон України «Про державну допомогу сім’ям з дітьми», відповідно до якого громадяни України, у яких виховуються і проживають неповнолітні діти, мають право на державну допомогу у випадках та на умовах, передбачених цим Законом та іншими законами України. Дані умови визначає Порядок призначення та виплати державної допомоги сім’ям з дітьми, затверджений постановою КМУ від 27 грудня 2001 року № 1751. Даним Порядком передбачено, що допомога при народженні дитини надається одному з батьків дитини, які постійно проживають разом з дитиною на території України, з метою створення умов для її повноцінного утримання і виховання.
Жінки, які постійно проживають (зареєстровані) на території України, народили дитину під час тимчасового перебування за межами України, подають видані компетентними органами країни перебування і легалізовані в установленому порядку документи, що засвідчують народження дитини, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України.
Виплата допомоги має бути припинена у випадку, коли батьки дитини разом з дитиною виїхали на навчання або роботу за кордон, оскільки органи праці та соцзахисту населення в такому разі не матимуть можливості підтвердити факт цільового використання коштів. Проте виплату допомоги можна поновити протягом 6-ти місяців у встановленому порядку.
Ст.6 ЗУ «Про державну допомогу сім’ям з дітьми» передбачено, що документи, необхідні для призначення допомоги, подаються особою, яка претендує на призначення допомоги, самостійно.
Пунктом 2 ст.238 Цивільного кодексу України передбачено, що представник не може вчиняти правочин, який відповідно до його змісту, може бути вчинений лише особою, яку він представляє.
З лютого 2014 року, набув чинності Закон про внесення змін до деяких законів України щодо скорочення кількості документів для отримання державної допомоги при народженні дитини.
Отож, для призначення допомоги при народженні дитини до органу праці та соціального захисту населення пред’являється паспорт або інший документ, що посвідчує особу, свідоцтво про народження дитини та подається заява одного з батьків (опікуна), з яким постійно проживає дитина.
Заява складається у довільній формі із зазначенням даних для реєстрації місця проживання дитини.
Процедура призначення
(процедура діє після 02.02.2014 року)
Куди і коли звертатися за допомогою
Для отримання допомоги необхідно звернутись до відділу соціального захисту населення за місцем проживання одного з батьків (опікуна), з яким постійно проживає дитина, або за місцем народження дитини.
Важливо: Звернутися необхідно не пізніше 12 календарних місяців після народження дитини, інакше допомогу не призначать.
Водночас допомога при народженні дитини, не одержана через смерть одного з батьків, якому ця допомога була призначена, виплачується матері (батьку, опікуну) за умови звернення за нею не пізніше ніж через 12 місяців після смерті отримувача допомоги.
Реєстрація місця проживання новонародженої дитини здійснюється також на підставі направлених органами соціального захисту населення даних, що зазначив законний представник, з яким постійно проживає дитина, у заяві про призначення допомоги при народженні дитини.
Умови припинення виплати допомоги
Такими умовами є:
- позбавлення отримувача допомоги батьківських прав;
- відмови отримувача допомоги від виховання дитини;
- нецільового використання коштів і незабезпечення отримувачем допомоги належних умов для повноцінного утримання та виховання дитини;
- відібрання дитини в отримувача допомоги без позбавлення батьківських прав;
- тимчасового влаштування дитини на повне державне утримання;
- припинення опіки або звільнення опікуна від його повноважень;
- перебування отримувача допомоги у місцях позбавлення волі за рішенням суду;
- усиновлення дитини-сироти або дитини, позбавленої батьківського піклування;
- смерті дитини;
- смерті отримувача допомоги.
Виплата допомоги припиняється з місяця, що настає за місяцем, в якому виникли зазначені обставини, за рішенням органу, який призначив допомогу. Потрібно зазначити, що рішення про припинення є не кінцевим і виплату допомогу при народженні можуть відновити (крім випадків смерті дитини і його усиновлення). Для цього особі, яка здійснює догляд за дитиною, потрібно звернутися протягом 6 місяців після припинення виплати допомоги в орган соціального захисту населення з письмовою заявою.
Важливим є те, що контроль за цільовим використанням допомоги і створенням належних умов для повноцінного утримання та виховання дітей здійснюється головними державними соціальними інспекторами і державними соціальними інспекторами органів праці та соціального захисту населення разом з управліннями (відділами) у справах сім’ї та молоді, службами у справах дітей і органами опіки та піклування шляхом проведення моніторингу виплат і використання допомоги, вибіркового обстеження окремих сімей. І у разі встановлення факту нецільового використання коштів зазначені органи подають керівнику органу, що призначив допомогу, пропозиції щодо припинення її виплати.
Також у випадку невідвідування матір’ю (батьком, опікуном) дільничного лікаря-педіатра (сімейного лікаря), під наглядом якого перебуває дитина віком до одного року, адміністрація лікувально-профілактичного закладу повідомляє про це орган праці та соціального захисту населення за місцем проживання дитини.
Які правила переміщення предметів через митний кордон України?
Питання, що стосуються ввезення/вивезення, тимчасового ввезення, транзиту предметів, переміщення транспортних засобів, митного оформлення міжнародних поштових та експрес відправлень, переміщення продуктів харчування, переміщення валюти та культурних цінностей є компетенцією Державної митної служби України.
Поштова адреса: 04119, м. Київ-119, вул. Дегтярівська, 11-г
Телефони: +38 (044) 247-26-06, +38 (044) 247-27-06
Факс: +38 (044) 247-28-51, +38 (044) 489-02-12
E-mail: [email protected]
Телефон довіри: +38 (044) 247-27-19
Чи може сприяти Консульство працевлаштуванню громадян України на території КНР?
Питання працевлаштування громадян України за кордоном не належить до компетенції закордонних дипломатичних і консульських установ України.
До компетенції ГКУ також не входять такі питання:
— проставлення апостиля на офіційних документах, складених на території Спеціальних адміністративних районів (САР) Сянган (Гонконг) та САР Аоминь (Макао) відповідно до вимог Гаазької конвенції про апостиль від 1961 року - текст конвенції розміщено http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/995_082;
— переклад документів з однієї мову на іншу;
— вклеювання фотокарток до внутрішніх паспортів громадян України при досягненні ними 25-та 45-річного віку;
— перенесення китайських віз/дозволів на проживання до нових паспортів громадянина для виїзду за кордон;
— оформлення запрошень громадянам України для в’їзду до КНР, САР Сянган та САР Аоминь;
— оформлення громадянам України віз для в’їзду до КНР тощо;
- оформлення паспорта громадянина України (внутрішнього паспорта);
— внесення даних про дітей до внутрішніх паспортів громадян України;
УВАГА! Оформлення паспорта громадянина України, а також внесення будь-яких змін до внутрішнього паспорта громадянина України відбувається виключно в органах Державної міграційної служби України на території України!
— надання сприяння громадянам України у пошуку роботи на території КНР, САР Сянган та САР Аоминь;
— оформлення дозволу на тимчасове або постійне проживання у КНР, САР Сянган та САР Аоминь;
— оформлення громадянства КНР, САР Сянган та САР Аоминь;
— надання притулку або статусу біженця у КНР, САР Сянган та САР Аоминь;
УВАГА! З питань оформлення дозволу на проживання громадянам України необхідно звертатись до міграційної служби КНР, САР Сянган та САР Аоминь;.
Прохання взяти до уваги, що консульська посадова особа не може бути законним представником фізичних або юридичних осіб України за кордоном через відповідні обмеження, передбачені законодавством іноземних країн та міжнародними договорами.
УВАГА! Питання представництва громадян України у відносинах з банківськими установами України не відносяться до сфери компетенції МЗС України, визначеної Положенням про Міністерство закордонних справ України, затвердженим Указом Президента України № 381 від 06.04.2011 р. Забезпечення такого представництва також не передбачене затвердженим Указом Президента України № 127/94 від 02.04.1994 року Консульським статутом України.