• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
  • Українською
  • English
  • 中文
Реєстрація компаній
Опубліковано 01 лютого 2021 року о 11:04

Іноземні юридичні та фізичні особи з метою отримання виключного права на використання торгової марки (далі ТМ) у відношенні товарів чи послуг, які ними виготовляються, переробляються, реалізовуються в КНР, можуть її зареєструвати у Офісі з питань захисту торгових марок при Державній адміністрації промисловості та комерції КНР (далі ТМ офіс).

Вимоги до реєстрації торгових марок в Китаї

Згідно із законом КНР «Про торгові марки» для реєстрації ТМ можуть бути використані текстові та графічні зображення, включаючи слова, літери алфавіту, тривимірні зображення, комбінації кольорів або поєднання зазначених компонентів. ТМ повинна мати відмінні характеристики, що дозволяють ідентифікувати товари та/або послуги, а також не мати перешкод для реєстрації у вигляді раніше зареєстрованих торгових марок.

ТМ не можуть використовувати такі слова і графічні зображення та мають відповідати наступним вимогам:

1) аналогічні або подібні до державного найменування КНР, державного прапору, державного гербу, військових знамен, відзнак, а також найменування місць розташування центральних органів державної влади; найменування та графічні зображення, аналогічні спорудам, які символізують такі органи влади;

2) аналогічні або подібні до державних найменувань країн світу, державних прапорів, військових знамен, за винятком випадків згоди уряду відповідної держави на використання зазначених назв та зображень у якості ТМ;

3) аналогічні або подібні до найменувань, прапорів, емблем міжурядових міжнародних організацій, за винятком випадків згоди таких організацій або відсутності можливого введення громадськості в оману щодо приналежності торгової марки;

4) аналогічні або подібні до офіційного штампу чи печатки, які можуть затверджувати здійснення контролю або надання гарантій, за винятком дозволених;

5) аналогічні або подібні до найменувань і символів Червоного Хреста і Червоного Півмісяця;

6) не можуть принижувати національну гідність;

7) не можуть перебільшено рекламувати якість товарів і вводити в оману;

8) не можуть завдавати шкоди соціалістичній моралі і звичаям, або іншим чином негативно впливати на споживачів.


Окрім цього, не можуть бути зареєстровані ті торгові марки, які:

1) формуються виключно із загальноприйнятого найменування, графічного зображення або позначення товару;

2) формуються виключно з безпосередньої вказівки на якість, основні матеріали, функції, призначення, вагу, кількість та інші характеристики товару;

3) позбавлені характерних особливостей;

4) відтворюють, імітують або перекладають загальновідому ТМ;

5) використовують в якості торгової марки форму товару.


Процедура подачі і розгляду заявки на реєстрацію ТМ

Реєстрацію торгових марок здійснює Офіс з питань захисту торгових марок. В компетенції цього органу знаходиться публікація інформаційних бюлетенів про зареєстровані ТМ і подані на реєстрацію заявки, а також розгляд протестів щодо реєстрації ТМ.

Іноземна фізична чи юридична особа може подати заявку на реєстрацію ТМ в КНР лише за допомогою визнаного державою китайського агентства з реєстрації торгових марок (перелікhttp://wssq.saic.gov.cn:9080/tmsve/agentInfo_getAgentDljg.xhtml ).

Доволі поширеним явищем, з яким неодноразово стикаються не лише українські, але й відомі іноземні компанії, є реєстрація т.зв. «піратами» відомих торгових марок чи ТМ продуктів, які планується ввозити в КНР. Тому перед реєстрацією слід здійснити попередню перевірку в інформаційній базі ТМ офісу на предмет наявності в реєстрі подібних чи ідентичних ТМ.

За розгляд заявки стягується державний збір у розмірі 300 юаней (близько 48 дол. США).

Для подачі заявки на реєстрацію ТМ необхідно підготувати такі документи:

заповнена аплікаційна форма;

копії репродукції ТМ в якісному графічному виконанні розміром від 5 до 10 см, якщо дизайн торгової марки, що реєструється, виконаний в одному і більше кольорах, необхідно надати 5 кольорових копій і одну чорно-білу копію ТМ;

копії документів реєстрації фізичної/юридичної особи чи осіб, які подають на реєстрацію ТМ;

довіреність для китайського агентства на представлення інтересів заявника.

Усі товари і послуги, що реєструються повинні подаватися у відповідності з Ніццькою класифікацією продуктів і послуг для реєстрації торгових марок. Заявник може зареєструвати ТМ для різних груп товарів, що належать до різних класів Класифікації. При цьому необхідно враховувати, що при реєстрації ТМ щодо товарів і послуг, які належать до різних класів, або при перевищенні десяти найменувань товарів в одному класі, збільшується розмір державного мита за реєстрацію. Ознайомитися з Ніццькою класифікацією можна в Інтернет базі ВОІВ.

Зазначена класифікація товарів щороку переглядається в рамках ВОІВ, вона містить 45 груп товарів (1-34) і послуг (35 – 45). Кожна країна-член Ніццького договору зобов’язана застосовувати її при реєстрації ТМ.

Після отримання усіх документів ТМ офіс проводить їх перевірку і направляє заявнику (або його довіреній особі). Повідомлення про прийом заявки до розгляду. Протягом 30-ти денного терміну ТМ офіс має право витребувати від заявника додаткові матеріали.

Прийнята до розгляду заявка на реєстрацію торгової марки розміщується на сайті ТМ офісу і публікується в офіційному бюлетені для того, щоб зацікавлені особи мали можливість її опротестувати.

Під час розгляду заявки ТМ офіс дотримується принципу часового пріоритету, тобто при використанні двох однакових або подібних торгових марки правовий захист надається тій ТМ, заявка на реєстрацію якої подана першою.

Як правило ТМ офіс розглядає заявку на реєстрацію ТМ протягом 8-9 місяців, після чого у письмовому вигляді інформує заявника про прийняте рішення, яке може полягати у реєстрації ТМ, повній або частковій відмові у реєстрації.

У разі необхідності зміни імені, адреси або інших даних власника зареєстрованої ТМ подається заява про реєстрацію змін.

Термін дії зареєстрованих ТМ становить 10 років. Для продовження терміну використання ТМ необхідно за 6 місяців до його закінчення звернутися до ТМ офісу із відповідною заявою.

 

Оскарження рішень ТМ Офісу щодо реєстрації ТМ

Державна адміністрація промисловості та комерції КНР створює Експертну комісію з торгових марок, до компетенції якої належить розгляд заявок-оскаржень реєстрації ТМ.

Будь-яка особа може подати протест щодо затвердженої ТМ протягом 3 місяців після офіційного повідомлення. У разі відсутності протестів ТМ затверджується і реєструється, видається Свідоцтво про реєстрацію ТМ, а також публікується в офіційному бюлетені ТМ офісу оголошення про це.

При подачі протесту щодо реєстрації ТМ необхідно надати опис ситуації і обґрунтування особи, яка подала протест, а також заявника. У разі незгоди будь-якої сторони з рішенням протягом 15 днів з моменту отримання повідомлення про прийняте рішення допускається подача заяви до комісії для повторного розгляду протесту. У випадку незгоди з рішенням комісії протягом 30 днів з моменту отримання повідомлення заявник може подати заяву до Народного суду КНР.

У разі незгоди з відмовою в реєстрації ТМ заявник може протягом 15 днів з моменту отримання письмового повідомлення подати заяву до Експертної комісії для повторного розгляду. У разі незгоди з рішенням Експертної комісії допускається подача заяви до суду КНР протягом 30 днів з моменту отримання повідомлення про рішення комісії.

Аплікаційна форма заповнюється виключно китайською мовою на комп'ютері або на друкарській машинці. Якщо назва торгової марки містить слова іноземною мовою, то необхідно вказати значення цих слів китайською мовою. Усі супроводжуючі документи повинні бути перекладені на китайську.

30 юаней (близько 5 дол. США) за кожну додаткову товарну одиницю.

Україна приєдналась до Ніццького договору в грудні 2000 року, КНР – в серпні 1994 року.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux